onsdag 5 januari 2011

Apropå att lova.....



Apropå att lova saker så kan jag konstatera att det uppenbarligen inte är min starka sida att hålla vad jag lovar.

Löftesbrott 1: Mitt Nya Liv skulle börjat i måndags. Än har inget nytt liv synts till. Vi har istället för att knapra morötter och uppfinna smala kulinariska måltider varit på turné i Lund och Karlskrona. Här har vi blivit bjudna på sockerkaka, god middag, kaffe och efterätter. Väldigt trevligt. Men inte Nytt-Livigt precis.

Löftesbrott 2: Vi skulle inte ha någon mer kattuppfödning. Fast jag har precis råkat kontakta en annan uppfödare om en hane som skulle passa vår Klara. Av någon anledning tycks vi ha glömt att kastrera Klara. Jag är osäker på vad det kommer sig att sånt här händer just mig.

Löftesbrott 3. Inga fler katter in i detta hus. En liten Damon håller nu på att utforska köket. Han är fantastisk, men han är definitivt en katt, och han är i mitt hus. Grovt löftesbrott, med andra ord. Och korkat. Men oundvikligt. Håkan är osäker på vad det kommer sig att sånt händer just honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar